fredag 30 mars 2012

Gästtoalett och dörrkarm


Jag måste bara säga – Kullabygg, ni är guld värda!
Marcus och Dennies visste vi sedan tidigare att de är superduktiga, nu har vi även fått erfarenhet från anställda i företaget som är så hjälpsamma och pålitliga. Känns som en ren lycka att vi fått kontakt med dessa killar.
Idag fick vi den trevliga överraskningen att de knackat ner kakel, i samförstånd med maken och mig, på vår gästtoalett (som vi egentligen skulle behålla och avvakta med till senare). Nu blir det nyputsade väggar, där sitter väv idag. Underbart! Ett nytt liiiiitet handfat och sen är det klart. Ovan ser ni en bild före omvandlingen. Ni ska självklart få se slutresultatet när det är klart.

Idag har även Marcus lyckats hitta en ”antik” karm (på ett ställe som jag tror heter Bohaga?!) till G´s nybyggda vägg där de kan sätta i en av originaldörrarna. Detta var ett litet dilemma tidigare. Men skam den som ger sig. Som sagt, vilka killar!
Nedan ser ni en bild jag lånat från deras hemsida då de byggde upp väggen i måndags.

Ha en trevlig fredagskväll!


©



3 kommentarer:

  1. Så fina bilder o så kul att se förvandlingen av ert fina hus, älskar din stil! En fråga, var har ni köpt era stora svarta speglar? Hälsningar Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Caroline,

      Tack för din snälla kommentar! Jättekul att du följer med här på bloggen, det uppskattas verkligen!!!

      Speglarna köpte jag i en inredningsaffär som inte finns längre. Men häromdagen hittade jag likadana, dock silvriga, på Style & Living i Helsingborg. Det är säkert möjligt att de kan beställa svarta. Kontakta dom och fråga! http://www.styleliving.se/

      Fortsätt gärna titta in!! Kram T

      Radera
  2. Tack för att du tog dig tid att svara, bor själv i Helsingborg så ska absolut fråga där! Lycka till med renoveringen! Kram caroline

    SvaraRadera