tisdag 16 november 2010

Inredningen...


...ska visa vem som bor där!

Idag är inredning ett stort intresse hos många. Dock är det nog många idag som inreder sina hem för att "visa upp". Det kan göras val utifrån vad som är modernt och "inne", inte utifrån vad man själv egentligen tycker om. Det finns ju även massor av olika inredningstidningar där miljöer kopieras rakt av. Detta diskuterade bland annat Mija Kinning, inför en föreläsning i Malmö, som inreder åt olika program på tv och jag kan inte mer än hålla med henne.

Jag tror att en del av oss är lite väl lata eller osäkra vilket resulterar i att man söker efter en godkänd stil istället för att leta fram sin egen personliga.

Självklart inspireras man av alla reportage, butiker, tidningar m.m. Jag kan absolut erkänna att det finns många saker i mitt hem som säkert påminner om en miljö som ni sett tidigare. Men inte rakt av, i det stora hela kännetecknar vårt hem just mig och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar