fredag 17 juni 2011

Om man skulle ta och läsa...


... en bok under sin ledighet? Detta händer så gott som aldrig, jag har inte ro till det och har aldrig haft, varken innan eller efter jag fick barn. Men nu är jag så förbaskat nyfiken på just denna.  

Det handlar om vår plats i syskonskaran. Barn som växer upp i samma hem har ändå olika förutsättningar. Enligt syskonforskarna finns det ett tydligt samband mellan hur vi fungerar, privat och på jobbet, och vår plats i syskonskaran.
- Inget är bättre eller sämre, men vi är bättre och sämre på olika saker, säger Elisabeth Schönbeck. Hon bor i Viken, är beteendevetare med inriktning på syskonrelationer och håller ofta föredrag runt om i Sverige. Jag har köpt hennes bok, detta efter att jag träffat en kund som varit på hennes föreläsning.

Ni kan läsa lite om det i en artikel från HD (dock från 2007), den hittar ni HÄR.
Vi får väl se om jag läser ut den eller vad som händer, jag återkommer med detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar