onsdag 26 september 2012

KÄRLEK OCH VATTEN

På Instagram och här på bloggen har det pratats om olivträd.
Hur får man dom att överleva inomhus?
 
Mina råd, som jag fått av olika blomsterhandlare, är att ge dom vatten lika ofta som ”vanliga” blommor.
Lite ljus på bladen är inte heller fel… och massor av kärlek! 
Jag har, som jag visat i tidigare inlägg, investerat i några nya som endast stått inomhus.
De som står utomhus brukar jag flytta in när hösten närmar sig sitt slut, såvida det inte blir tokkallt.
Dom klarar ett par minus under begränsad tid.
Dessa kommer sättas i källaren, vid ett fönster där det är lagom temperatur. 
 
Släng inte de som tappat alla bladen, kontrollera om de lever genom att bryta av några kvistar för att se om det är grönt inuti. De allra tunnaste kan lätt torka, så bryt lite längre in eller en kvist som är något grövre.
 
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar