onsdag 13 mars 2013

GRÖNA VÄXTER ÄR VIKTIGT

Godmorgon onsdag! Igår var det studiedag för gossarna tillsammans med maken. En killdag då gossarna ALLTID säger att de ska vända upp och ner på huset när mamma inte är hemma. Kan det vara för att jag konstant går och plockar upp efter dom?  
 
Igår var dock en strålande dag att fota mina olika uppdrag på Magnussons. Vårsolen var helt magisk och så välkommen... Men, vad hände idag? Snö, snö och åter snö!!! Det hade vi inte beställt, inte alls! 
 
Ja ja, det är bara att gilla läget. Försöker pigga upp lite inomhus istället. På tal om det så köpte jag hem lite nya växter för ett tag sedan, en aningens annorlunda mot vad jag brukar bära med mig från blomsterbutiken. Det har tidigare blivit mycket murgröna och olivträd. Men jag var sugen på lite annat och lite krispigare i färgen. Efter detta är det i alla fall många som undrat över växten i matsalen som synts på ett par bilder tidigare. Den heter Fatsia Japonica (?), hittade den lilla lappen som var nertryckt i krukan. Jag har även klippt av blad och ställt i vatten då jag tycker att de har en fantastiskt vacker form (om detta är bra eller dåligt för växten vågar jag inte svara på...än!).

Ha en en fin onsdag vänner! Kram Therese

2 kommentarer:

  1. Vackert! De där blommorna gillar jag också. De syns bra i inredningen.:-) Stina

    SvaraRadera
  2. Visst är det viktigt med gröna växter!!
    Och man måste ju testa annars vet man inte;-)
    Att ansa lite är säkert bara bra och att det blir vackra dekorationer under tiden är ju inte fel!
    Vi hade fått snö oi Kalmar, men vi bor 3 mil söder om Kalmar och har än så länge sluppit snön:)))
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera