fredag 14 december 2012

KOTTEN

Jag är trött… ja, faktiskt toktrött om jag ska vara ärlig! Tvååringen - lillkotten - i huset, som vi älskar så det gör ont, gjorde oss galna inatt. Tokarg var han, sådär utan förvarning eller anledning...MITT I NATTEN! Till slut, till slut somnade han grymtandes. Han släppte nattblöjan i veckan (inte sååå intressant för er att veta eller läsa kanske!) och väcker oss på natten när det är dags att besöka toaletten. SUUUPERDUKTIG och vi är så stolta över vår lillgosse! Han kallar på oss, vi kommer in i rummet (halvsovandes) och han säger att han inte behöver längre. Vi går ut ur rummet och då behöver han igen… går in och han ångrar sig (börjar bli på vippen till lite irriterad på oss och tycker nog att vi inte förstår honom). Sen är det igång, det där missförståndet. Ja, det är det där med två - treårstrots ”Jag vill, jag vill inte” - där är vi. En ljuuuvlig tid (eller inte!!!)!
 
På tal om kottar så fortsätter dessa tjusiga saker husera hos oss denna vintermånad. I olika former, stora som små - gillar dom skarpt! Har plockat många ute i skogen innan snön hann komma. Nu är det lite svårt att hitta fler. ;)
 
Idag är det fredag vilket är helt underbart, solen skiner sådär skaprt att det nästan gör ont i ögonen - men det gillar vi! Ikväll ska vi träffa vännerna - mysigt! Ha en bra fredag... Kram Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar