måndag 5 november 2012

KORG AV PALMBLAD

Godmorgon!
Då var det måndagsmorgon och en ny vecka är här. Tiden försvinner iväg i världens fart och nu frossar man adventsmys i diverse inredningstidningar. Vilken butik man än går in i finns det små ting som påminner om att julen är på gång... om lite mindre än två månader! 
I en butik förra veckan hittade jag denna tjusiga korg, som inte har med julen att göra alls. Och ja, jag vet att man även ser vartenda litet dammkorn på bilderna, men det bjuder jag på. Avskyr att damma trots min pedantiska sida. ;)
 
Korgen är handgjord av palmblad och väldigt "egen" i sin stil. Ett rent hantverk med en historia bakom. Kul att hitta små saker som man inte sett tidigare och bli smått förälskad.
 
Här vinterförvaras även parasollet inne då jag tycker det är för fint för att sätta ner i källaren. ;)
Har man plats kan man lika bra ha det som en vacker detalj i vardagen.
 
Nu hopp in i duschen, fina mamma kommer snart för att hämta mig och pojkarna. Vi ska ner till stan och käka en mysig frukost innan sjukhuset väntar och bästa ortopedsköterskan ska ta mina stygn. ÄNTLIGEN! Nu ska foten tränas och snart är jag fit for fight igen ~ energitoppad!
 
Härlig måndag vänner! Kram Therese
 
 
 
~ Korg från Fairtrade och vackra parasollet från Tofsar & Ting ~

 

2 kommentarer:

  1. Så fin korgen var! De hade faktiskt flera olika sorters korgar som var väldigt fina. Är ledig imorgon så jag tar mig kanske en tur dit för att se om jag hittar några fina julklappar....
    Hoppas foten blivit bra. Har du opererat den på lasarettet kanske....? Det är där jag tillbringar mina arbetsdagar som narkossköterska. :-)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Hej Paula, visst finns där mycket fint! Jag har siktat in mig på ett par andra saker... Måste dock hejda mig lite! ;)

    Visst är det på lasarettet jag gjort operationen, dock bara lokalbedövad enligt önskemål, och det har gått jättebra. Tog som sagt stygnen idag vilket kändes. ;) Men nu är det på rätt väg - skönt! Har tidigare träffat på dig eller dina kollegor (en gång bara!) och då vet jag inte vem som var i rummet. ;) Ett väldigt ansvarsfullt och imponerande arbete! Beundrar egentligen alla inom sjukvården.

    Vad roligt att du följer mig här och ännu mer uppskattat att du skriver ett par rader. Det är så givande att veta vilka ni läsare är!

    Ha en fin kväll du också!
    Kram Therese

    SvaraRadera