tisdag 24 maj 2011

Vita golv...!

Bild Tine K

Vilket vackert vardagsrum! Detta med allt det vita blandat med jordnära färger på bland annat de antika möblerna... Snygg mix och det ser hemtrevligt och mysigt ut!

Jag har haft en liten önskan om vita golv (har inte bestämt mig vad jag tycker!), dock inte heltäckande. Jag vill gärna att man ska se träet genom så det blir en mjukare känsla. Har fått se ett exempel på hur fint det kan bli hemma hos en vän här på Maria Park som gjort det precis. Resultatet blev supersnyggt! Vitsåpade trägolv är inte heller helt fel...

Frågan är ju bara om man orkar med allt som det innebär. Det är ju inte bara att beställa tjänsten hos en hantverkare, det krävs ju lite till. Man måste plocka undan ALLA möbler och allt ska slipas innan det målas... Slipdamm, oreda, slipdamm och mycket flytt av möbler... nämnde jag slipdamm?!?

Är inte direkt missnöjd med våra golv idag, mattlackad ek (ser oljad ut), detta med tanke på att det mjukar upp hela inredningen i övrigt. Vi får väl se vad som händer!?! Man vet aldrig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar