tisdag 3 juli 2012

Mobilbloggande

Att blogga från appen hör inte till vanligheterna då jag oftast tar bilder med min systemkamera. Dock har jag gjort det ett par gånger nu när jag tapetserat och lagt ut direkt. Roligt på sätt och vis. Men jag är ju ett litet kontrollfreak och vill gärna veta exakt hur det ser ut innan jag lägger upp det. Men samtidigt har det varit smidigt att bara lägga ut en bild för att visa... Varken släpa på stora kameran eller datorn underlättar ju. Visar en bild tagen med mobilen (Instagram) från en heldag på Österlen och Ystad igår. Vi hade klarblå himmel, sol och 20 grader. Helt underbart!

Kan villigt erkänna att jag gärna legat kvar i sängen imorse. Detta efter gårdagens tapetsering, svordomar (!?) och stängd dörr så ingen hörde vad jag sa. Tur att de första rummet gick som en dans annars hade jag aldrig fortsatt. Det andra gick helt ok, det tredje lite knixigare och detta lite, lite jobbigare. Antagligen beroende på underlaget. Detta var, liksom vardagsrummet, en "hal" vägg där tapeten ville glida lite åt håll som jag inte uppskattade. Sen har vi ju charmen med gamla hus att varken tak eller väggar är raka! ;-) 

Nog om det, toppenbra blev det i alla fall. Nu är det dags att börja inreda sovrummet på allvar. Imorgon eller på torsdag kommer antagligen tapeten från Sandbergs till G´s rum. Den sista... för nu i alla fall! Tack än en gång till Colorama för all hjälp!

Ha en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar