söndag 8 juli 2012

VACKER FILT I SOFFAN



När jag var inne på denna sidan för att leta efter ett parasoll hittade jag även detta täcke. Så himla vackert och jag är så glad över att det funnit sig hem till oss.

Det är ett fantastiskt och handgjordt täcke (filt!) från Bali som är sytt med vackra tyger.
Jordnära och pastelliga toner som blir en lagom kontrast i vårt annars svart och vita hem.
Annika på Tofsar och Ting berättade att varje filt är helt unik i sitt slag. 
Ett underbart hantverk!
Just nu agerar den filt i soffan men jag tror även att den hade passat bra som överkast, liggandes vid fotänden på sängen? Får nog testa det vid tillfälle...

Nu väntas fortsatt trädgårdsarbete i solen.
Rensning och lite gångar som ska grävas.
Härligt att pyssla med det när dagen erbjuder ett riktigt sommarväder.
Man vill bara suga in alla strålar man kan!!!

Ha en fin dag kära läsare!
Kram T

4 kommentarer:

  1. Vilken fin filt! Är det kemtvätt på den eller går den att tvätta i maskin. Nu blev jag helt förälskad!

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  2. Min tanke är att tvätta den i handtvättsprogrammet (30 grader) i maskin. Inga instruktioner på den, men jag misstänker (?) och hoppas att det ska funka. Med små barn (och fumlig mamma) i hushållet är det ju ett måste... ;-) Jag kan varmt rekommendera den. Mjuk o härlig i kvalitén. Fina mjuka toner som till och med faller mig i smak. Är supernöjd! Maila trevliga Annika, som är super hjälpsam, på Tofsar o Ting och kolla... Lycka till! Kram T

    SvaraRadera
  3. I like hand-made things for the house! Your looks amazing;-)

    SvaraRadera
  4. Ett bra urval av färger. Jag gillar det väldigt mycket.

    SvaraRadera