fredag 30 mars 2012

Att måla golv...


...är verkligen min grej! Så fantastiskt roligt när man ser resultat så snabbt. Vår walk in closet har grundats en gång och jag kan redan se att slutresultatet kommer bli jättebra.

Det kan vara kul att detaljmåla, men när jag nu gjort detta i köket hela veckan var det en fröööjd att få blaska på en massa färg på golvet istället.  

Jag ruggade först upp en yta genom att slipa det för hand, detta med en slipplatta som jag fäst sandpapper på och ett stativ (så jag kunde stå upp och lägga lite tyngd bakom när jag drog den fram och tillbaka på golvet). Efter det dammsög N med en lånad industridammsugare samt tvättade bort överflödigt damm med endast vatten (man kan ta målartvätt om man vill, men i detta fall var det inte nödvändigt). Därefter hällde jag ut lite färg i taget för att sedan rolla ut det. Fantastiskt enkelt måste jag säga, mycket lättare än jag hade föreställt mig. Detta efter att ha fått många experters råd om hur jag skulle göra. Tack för det! Hade det inte varit mitt i natten (?) hade jag gärna påbörjat fler golv...

Trevlig fredag på er vänner! Kram T

©



(Bilder tagna sent igårkväll med min iPhone som varken har blixt eller bästa kameran!)

1 kommentar:

  1. Hejsan Therese,
    vilka fina bilder du tagit på golvmålningen (trots att det var med en iphonekamera!). Vill du visa upp golvmålningen på Byggla.se? Det vore kul om du vill bli en bygglare. Det är bara att maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Du får dessutom en present om du är intresserad :)
    Ha en fin fredag!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera