tisdag 15 maj 2012

Nya besökare...

...välkomna!

 Den senaste veckan har det bara rasslat till med besökare här inne på bloggen. Vilket är superkul!

Här inne finns jag – fotograf Therese Romell!
En driven, föränderlig och kreativ person som dock saknar tålamod (vilket jag förstått hade varit bra i vissa lägen… ja, rent av många). När någonting ska hända så ska det vara bums och med en gång. Ingen väntan och ingen ro. Inte ens sen det kom in två fantastiska barn i bilden. Lyckligtvis har min man en del av det tålamod jag saknar. Framförallt gällande mina upptåg och projekt! Han undrar fortfarande, efter 10 år tillsammans, om jag någon gång ska bli klar med en sak innan den antingen förändras eller en ny påbörjas.

 Vi bor i en gammal läkarvilla från 20-talet sedan en månad tillbaka. Med andra ord i sin färdigställandefas. Detta och mer därtill är vad som skrivs om här på bloggen. Ni får även ta del av mitt fantastiska jobb som fotograf på Magnussons. Utöver det har jag en del andra projekt gällande just fotografering och inredning.

 Sen har vi ju alla mina hängivna läsare här inne. Det är ni som håller bloggen levande. Tänkte på det idag när jag hade förmånen att få träffa en av er. Detta under ett fotouppdrag som var superkul och inspirerande. Ett jättefint hus med mycket känsla och god smak.

Det är en ära att få ha alla er här. Jag har inte riktigt vant mig vid att ni känner igen mig och det känns toppen att ni finns!

 Bidrar med bilder från vår veranda häromdagen, detta med en hortensia ståendes i morgonsol vilket verkar passa den perfekt (med tanke på att den fortfarande lever trots mina icke gröna fingrar).

Hoppas vi ses snart igen!

Kram T



4 kommentarer:

  1. Jag är en av dina nya besökare och hittade hit eftersom jag läser Jannices blogg! Är så inspirerad av er båda =) Kommer absolut att fortsätta följa även din blogg!! Älskar ert vita vardagsrum med kuddar i olika harmoniska jord färger.. Får se om några kanske också hittar hem till mig =) Ha en skön tisdagkväll!!

    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! Vad roligt att du hittade hit genom Jannice. Visst inspirerar hennes blogg. Jag är väldigt intresserad av feng shui och försöker lära mig nya saker genom henne varje dag. :-) Jättekul om även jag kan inspirera lite med mina bilder och alla hem jag besöker men framförallt mitt eget. Som jag skrev i inlägget så är det ni läsare som håller bloggen vid liv och det är så fantastiskt kul när ni kommmenterar. Så tack för att du tittade in och stannar kvar! Ha en härlig onsdag! Kram Therese

      Radera
  2. Hej Therese!

    Måste framföra mitt stora tack till dom fina bilderna på vårt hus igår. Det var jätte kul att få träffa dig och glömde framföra att jag tycker att du gör fantastiska bilder till Magnussons och har en underbar blogg där man verkligen blir inspirerad. Det är ju tack vare din blogg som vi såg att vårt drömhus är till salu, sen får vi se om vi bli dom nya ägarna eller någon annan som har lyckan denna gången. Ha en underbar dag!

    Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cecilia! Så roligt att ni känner er nöjda. Tack även för de snälla orden om mina bilder. Uppskattas verkligen! Att fotografera hemma hos er var ett sant nöje och imorgon kommer jag presentera ett par av bilderna här om det är ok? Ni har verkligen ett superfint hem som jag väldigt gärna visar alla mina läsare. Jag håller verkligen tummarna för er och jag tyckte det var så fint skrivet av dig: "sen får vi se om vi blir dom nya ägarna eller någon annan som har lyckan denna gången". Du verkar vara så oerhört positiv och vänlig! Hoppas ni får en härlig torsdag!

      Kram Therese

      Radera