torsdag 31 maj 2012

Två timmars terapi

Det skulle jag vilja kalla gårdagens rensning i trädgården.
För mig är detta ett rent terapiarbete.
Man sitter i sin egen lilla värld under tiden man rensar,
funderar över både viktiga och oviktiga saker
och är glad över att man äntligen tagit tag i det.

Man uppskattar små saker som att maken ger mig ett par handskar när spindlar, gråsuggor, låååånga tvestjärtar och andra små insekter klättrar längst armen på mig (och jag samtidigt får motion springandes runt för att försöka skaka av mig dom små liven!).




Just det! Ett par träd har huggts ner.
Ett som stod i mitten av vår uppställningsplats.
Detta fick kapas då det inte var helt friskt. Synd men samtidigt en risk att ha kvar.
Något annat ska ordnas här, vi får se vad.
En stor stubbe står ju kvar och är en aningens klurig att få bort (omöjlig!).
Räknade årsringarna på det och kom upp i 80 stycken.

En imponerande make som klipper gräset, som är tjockt och var väldigt långt,
med "handjagare". Lite skillnad på gräsmatta från förra huset.
En motorgräsklippare måste nog tittas ut. ;-)

Efteråt känner man sig fantastiskt nöjd över resultatet.
Måste ju ha fint när det vankas kalas hela helgen!

Härlig torsdag på er!
Kram T

5 kommentarer:

  1. Var iväg på lunchen och kollade in en gräsklippare. Vet inte vad man ska tänka på vid ett gräsklipparköp men denna var stor, svart, stor motor och såg riktigt cool ut! Den var tydligen även en av de bättre så den blir det med största sannolikhet....eller så kan de i butiken tolkat min entusiasm när jag såg den som att de skulle beställa hem en till mig...
    /Maken

    SvaraRadera
  2. Att gräsklipparen är cool är ju definitivt det viktigaste i ett sånt här val. Sen att den även är en av de bättre är ju bara positivt!

    Men är ni redan trötta på handjagaren? Efter 1 klippning? ;)
    Lycka till med köpet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handjagaren har fått agera mer än en gång i detta huset vill jag lova... :-) Kan även säga att den entusiatiska maken ovan lyckades få hem en "sån där svart sak" redan på eftermiddagen igår. Den står hemma i hallen just nu! :-)

      Sen fick minstingen en traktor i födelsedagspresent idag, så han kan ju hjälpa till att lasta allt gräs vi ska klippa.

      Kram T

      Radera
    2. Utvärdering kommer nästa vecka på denna....
      http://www.mcculloch.com/se/products/lawn-mowers/
      men jag är ganska övertygad om att vi har en handjagare till salu. :)
      /Maken

      Radera
    3. Ser fram emot utvärderingen...
      Har visserligen inte mycket nytta av den då gräsmattan saknas, men ändå. En cool gräsklippare är ju alltid cool. :)

      Radera