söndag 13 maj 2012

Vilken make jag har!



Jag måste få berätta… Detta om min omtänksamma, underbara och fina make!
Igår vaknade jag av att killarna kröp upp hos oss i vår säng, H sa glatt – Idag ska vi åka till farmor och farfar i stugan! Vi ska vara där en HEL dag, en HEL natt och sen en HALV dag. 
Iväg efter frukost med barn och packning och sen hem igen. Åt lunch med en make som såg väldigt finurlig ut. Jag hade fått packa ner bikini och handduk. Efter en stund ser jag en bil svänga in på uppfarten. Detta med bästa Johanna och Markus. Johanna lika ovetandes som jag. Vi kördes iväg med lite packning i bagaget. Lämnades av nere i stan med en stor korg i famnen, en tung sådan!
Där fick jag och J världens bästa SPA upplevelse med massage, bad och en korg fylld med två (?) flaskor champagne, olika delikatessostar, marmelader, kex, chips, choklad... you name it! Så en FANTASTISK eftermiddag med en massa fniss, prat och härligheter.
Det var dock inte slut här, inte alls. Killarna hade förberett under hela eftermiddagen då vi var borta. Så när vi kom hem väntades förrätt och därefter varmrätt med oxfilé på grillen, vitlöksbröd och andra godsaker. Goda viner till det och såklart en smarrig efterrätt! Vi blev så otroligt uppassade och uppvaktade!
Morgonen började med frukost på sängen, en bricka  med latte och frallor! Som sagt, totalt uppvaktad av min fina N.
Som ni kanske förstår är jag utvilad och helt redo för nya tag inför den kommande veckan. En latte med macarons på det och snart väntar nog sängen. Är trots allt lite trött idag och det beror nog mest på champagnen.... eller vinet... eller M´s makalösa drinkar igår?

UNDERBART!!!



4 kommentarer:

  1. Vilken lyxig helg! Va fint av mannen!
    Försöker hinta här hemma om att sådana upplevelser uppskattas, men det blir ju bäst om han kommer på det själv;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyxigt är bara förnamnet! Jag blev så otroligt överraskad... Jag lovar att jag ska lämna små hintar till maken din! ;-) Ha en härlig onsdag! Kram kram

      Radera
  2. Inte bara jag som dricker bubbel:-) Underbart med överraskningar. I morgon första visningar på huset, tummetott hålles hårt.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blev ju smått inspirerad av allt bubbel som stod uppdukat på ert bord sist, så det var ju bara ett måste. ;-) Jag håller alla tummar och tår för visningarna. Det kommer säkert gå jättebra! Dansar även regndansen så solen tittar fram genom alla molnen... Kram T

      Radera