torsdag 7 juni 2012

Mot alla mina principer

...åkte hela familjen ut på Väla igår (detta med ärende som behövde göras!). Det var första gången sedan deras stora ombyggnad. Jag tror i och för sig kanppt G varit där sedan han föddes och H´s besök kan jag räkna på mina fem fingrar. Tramsigt tycker säkert vissa. Trots finfina butiker och en otrolig bekvämlighet så har det aldrig varit min grej. Inte att ta med barnen dit för att strosa runt eller ta en fika. Jag är mer än stadstjej när det gäller shopping - små gågator, mysiga fik och lite grönskande atmosfär! Jag hoppas verkligen att butikerna i Helsingborgs centrum kan hålla sig kvar trots Välas stora om- och utbyggnad. Jag ska göra mitt bästa för att ge små bidrag... ;-)

En favoritbutik som finns både i stan och på Väla är Granit (bilden kommer från deras hemsida). De har så mycket fina saker och en stil som är klockren (i mitt tycke). Utöver det höll vi till en del inne på Spirit där maken hittade lite saker. De har lyckats bra med sin inredning och upplägget på kläder samt lite roliga detaljer utöver kläderna. Jag kände mig inspirerad när jag gick därifrån. Många butiker var fantastiskt fina och det är självklart en lyx att ha ett stort köpcentra så nära.

Jaha, ett inlägg som egentligen inte innehöll så mycket mer än lite tyckande från min del. Tur att smaken är som baken...

Hoppas ni har en härlig torsdag framför er och att nationaldagsfirandet var till belåtenhet? Kram T

1 kommentar:

  1. Jag håller helt med dig och hoppas verkligen också att fler tycker som vi att stan är bättre och kan locka fler människor.
    Väla har visserligen aldrig varit någon favorit, men nu är det definitivt alldeles för stort...

    SvaraRadera