onsdag 17 oktober 2012

ATT KÄNNA AV HÖSTEN

Bladen har börjat ge med sig och ligger i högar på singeln. Köksträdgården har börjat gå in i dvala. Även om jag förvånat nog kunde plocka lite god ruccola och bladsallad till middagen igårkväll.
 
Här ser ni en av mina favoritvinklarna. Jag fullkomligt älskar verandan... och köksträdgården... och balkongen... och färgen på det gamla teglet... 
 
Jag är väldigt glad (nu i alla fall men kanske inte just då!) att vi tog en del av semestern till att göra färdigt just köksträdgården och platsen den befinner sig på. Det var inte alls tanken att det skulle ske denna sommar, nyinflyttade och allt. Om ni är nyfikna på hur det såg ut innan så ser ni det här och här
 
Jag säger godmorgon och hej för en stund. Dags att bege sig till sjukhuset och få gjort det som jag gärna avstått. Nu kommer nog den känsliga, rädda, mesiga, ledsna och nervösa sidan fram i mig. Tur att det inte händer så ofta! Wish me luck! ;)

2 kommentarer: