onsdag 24 oktober 2012

HISTORIAN OM ETT BORD

Igårkväll fick jag ett samtal från en dam. Hon började det hela med att säga:
 - Jag läste reportaget om dig i HD!
Hon var fantastiskt trevlig och berättade att hon så gärna ville prata med mig.

Varför? Hon har varit ägarinna till pelarbordet i vårt sovrum. Hon hade sålt det för 25 år sedan till en antikhandlare. Innan dess hade hon använt det till matbord. Hon berättade om iläggskivorna som hörde till, dukarna hon sytt för att de skulle passa perfekt, små repor som finns på benen, vilket speciellt mönster skivan har, detaljer som jag stod och tittade på under tiden som vi pratade. Hon undrade hur jag fått tag på det och vår historia.
Jag blev superglad över att hon tog sig mod att kontakta mig. Hon gillade förresten även att jag inte hade målat det... :) och det gör jag också. Tycker det passar perfekt med sin naturliga träfärg i vårt svart och vita sovrum.

Ha en fin onsdag!

1 kommentar:

  1. Men oh vad roligt att hon kontaktade dig! Bordet är så vackert och verkligen bra att du inte målat det!

    Gissa om jag nu, med tanke på huset i stan, ångrar att jag lämnade mitt pelarbord (väldigt likt ditt) i källarförrådet i lägenheten jag bodde innan jag flyttade till Udden... Nedrans skit, rent ut sagt! Kanske har jag tur och det står kvar. Skall nog ta en sväng förbi där och kolla om någon gammal granne finns kvar och kan öppna.

    Ha en fin dag!

    Kram Helena

    SvaraRadera