torsdag 17 januari 2013

ATT MÅLA MÖBLER



Hej denna torsdagskväll! Bild på skåpet som jag blivit smått förälskad i. Före och efter bilder kommer. I förrgår var det i alla fall rött. Men med en ängels tålamod, eller inte, så har jag redan hunnit stryka det två gånger dessa kvällar (nätter). Fler gånger kvar och lite skrapning av färg på glaset... Två gossar nerbäddade så jag hinner kanske lite även idag?

Plats finns i alla fall då de två skåpen vi la ut på blocket i helgen hämtades igår. Så här är det tomt i vardagsrummet, nästan så det ekar. ;) Skönt med ytan, dock lite jobbigt att förvara sakerna som var i skåpen på golvet. Men får man ett ryck så får man… ;) Nu bildredigering, sen målning! Kram på er

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en fin blogg med massa inspiration!
    Har en byrå som väntar på att målas och undrar vad du använder för svart färg när du målar!?

    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin, hoppas du fick lite svar från mitt senaste inlägg om hur jag målar. I detta fall använde jag lackfärg men oftast använder jag vanlig snickerifärg. Hela vår köksinredning har jag målat själv och det med just snickerifärg. Lycka till! Kram Therese

      Radera
  2. jag har ju redan sett detta underbara skåp på insta.. men jag säger det gärna igen.
    Jag är förälskad! i ditt skåp!
    Ha en fin kväll med målning!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta du, tack! Fantastiskt att få denna fina respons när man själv gillar det skarpt. :) Kram, ha en fin kväll!

      Radera