tisdag 8 januari 2013

GÄSTTOALETT MED MAROCKANSKT KAKEL

Hej på er! Vad säger ni, ska vi ta och komma in i det vanliga rutinerna igen och inte skrota runt i pyjamas hela dagarna? Instagram (@fotografthereseromell) har gått varm då jag fotat mycket hemma med iPhonen, men kreativiteten till att blogga har vilat dessa veckor. Systemkameran har fotat familj och vänner vilket inte är så intressant att lägga ut här. ;) Men idag sätter allvaret igång igen, nu ska jag tillbaka till jobb och gossarna till skola och dagis. Jag gillar ju rutiner, men fy tusan vad skönt det har varit att bara få vara ledig.
 
Systemkameran kom fram vid några inredningstillfälle. Jag hade i uppdrag att fota vår gästtoalett till Kullabygg som renoverat denna. Detta med vårt marockanska golv. Nog för att jag gillar våra vitmålade plankgolv, men detta… Det är bara så snyggt – rakt av!
 
Ha en härlig dag vänner! Kram Therese


6 kommentarer:

  1. Supersnyggt!

    Imorgon börjar barnen på dagis och skola igen efter en lång ledighet, det ska bli så skönt att återgå till rutinerna och vardagen!

    Tror jag sagt det tidigare, men jag måste säga det igen! Så fantastiskt fint hem ni har och vilken inspiration du ger!!

    Kram.
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla Malin vad glad jag blir!

      Visst är det skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen, förr avskydde jag det... innan jag fick barn! Men nu förstår man så bra alla mår bra av att ha lite regelbundna vanor här hemma, spelar stor roll för tryggheten.

      Våra kastades också in i verkligheten och fick en lång första dag på dagis och skola. Men de verkade väldigt nöjda och glada över dagen och tyckte nog att det var kul att träffa alla vänner igen. Men det dåliga samvetet som förälder dränker en ibland...

      Kram Therese

      Radera
  2. Hjälp så snyggt!vi har precis renoverat gästtoalett,å nu fick jag världens ångest,varför kom jag inte att tänka på sånt kakel!fasen också! Hmm..undrar hur jag ska lägga fram detta för sambon..;-) tessan

    SvaraRadera
  3. Haha... hur många gånger har man inte känt precis så även om det man gjort och har är precis lika snyggt. Gräset är alltid (?) grönare på andra sidan??! Eller är det bara vi själva som inbildar oss det? :) Kan tänka mig att er gästtoalett är hur fin som helst... Tack snälla för din kommentar - den gjorde mig glad! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Wow, va fint!! Vilken inspiration, helt perfekt tajming :) Nu vet jag precis hur jag vill ha det på vår lilla gästtoalett :) Vart har du hittat kaklet? Märke? Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Tusen tack Pernilla! Vi hittade vårt på dekorrech och jag tror att sorten vi valde hette Voltaire?! Lycka till med er renovering och såååå roligt att du inspireras och kikar in. Kram Therese

    SvaraRadera